Kramarka, Zakończenie Sezonu: 20.10.2019

Przy pięknej, słonecznej pogodzie zakończyliśmy symbolicznie coś, co w sądeckim PTT tak naprawdę nigdy się nie kończy. W luźnej, towarzyskiej atmosferze podsumowaliśmy dwanaście miesięcy wspólnych wędrówek. Jak tradycja nakazuje, najpierw było górskie przejście z Kosarzysk przez Zamakowisko do Chaty Magóry. Tam krótki odpoczynek przy kawie i dalsza wędrówka na Eliaszówkę, gdzie czekali na nas „tubylcy” Wojtek i Paweł oraz ich czworonożni przyjaciele. Pod wieżą uroczyste wręczenie odznak turystycznych Mirkowi i Andrzejowi i ruszamy dalej na Przełęcz Gromadzką i Wielki Rogacz. Tutaj przewodnicy Krzysiek i Jola zdecydowali o małej modyfikacji trasy. Zamiast na Przełęcz Żłobki obrali kierunek na Niemcową, by po chwili zboczyć ze szlaku i leśną drogą poprowadzić na Polanę Kramarka, gdzie już biesiadował tłum gości. Troszkę zgłodnieliśmy, więc zaczęliśmy od konsumpcji, a było w czym wybierać. Wojtek uwarzył pyszny bigos, Kasia równie smakowite leczo, na grillu zachęcały do skosztowania pachnące kiełbaski, a z kociołka obsługiwanego przez Janka unosiła się woń grzanego wina. Jak tego wszystkiego pokosztowaliśmy, wtedy zabraliśmy się za część oficjalną, którą poprowadzili prezesi Jola i Wojtek. Czesia Janik w końcu doczekała się odbioru zasłużonej „Kosówki”, do PTT wstąpiło trzech nowych członków: Wojtek i Paweł Dominik oraz Marek Słomczyński. Biorący udział w konkursie zdobywania „Swojego Mount Everestu” zostali nagrodzeni książkami o tematyce górskiej. W tej edycji bezkonkurencyjny okazał się Piotr Połomski. Z najdalszego zakątka kraju, bo aż z Wałbrzycha, przyjechał Rysiek Malesza, by świętować wspólnie z macierzystym oddziałem. (ZS)