Up Galeria » Dla Dzieci: Magurki, Gorce: 25.03.2017 Slideshow

Uczestnikami wycieczki byli uczniowie Szkoły Podstawowej i Gimnazjum z Łabowej i kilka osób dorosłych z Nowego Sącza. Przewodnikiem górskim była Pani Joanna Król, a opiekunkami uczniów Panie Dorota Rolka i Bożena Świgut. Około godziny 7.30 wyjechaliśmy autokarem z parkingu w Łabowej. Kiedy dotarliśmy na miejsce wyruszyliśmy pieszo w góry z miejscowości Ochotnica Górna. Naszym celem było dotarcie na szczyt góry Magurki. Po drodze przechodziliśmy przez polanę, na której był śnieg. Wszyscy zapadaliśmy się w śniegu więc to było męczące przejście, a zarazem zabawne. Podczas przejścia kilka razy były odpoczynki, więc można było się napić lub posilić. Około południa dotarliśmy na szczyt o wysokości 1108 m n.p.m. Jest tam drewniana, wysoka wieża widokowa. Kiedy wyszliśmy na samą górę wieży znaleźliśmy się na wysokości 1140,38m n.p.m. Ze szczytu są piękne widoki, nawet można zobaczyć Tatry. W drodze powrotnej dotarliśmy na przełęcz Pańska Przechybka (995 m n.p.m.). Trochę dalej zobaczyliśmy pomnik amerykańskiego samolotu California Rock, który rozbił się nad Gorcami podczas II wojny światowej. Dowiedzieliśmy się, że dziesięcioosobowa załoga bombowca wyskoczyła na spadochronach, dziewięciu spadochroniarzy zostało odszukanych dzięki szybko zorganizowanej akcji partyzantów AK stacjonujących w Gorcach oraz ludności wsi Ochotnica. Zaginął tylko kapitan samolotu, a jego ciała nigdy nie odnaleziono. Uratowani żołnierze zostali pod opieką partyzantów do przyjścia frontu radzieckiego, a następnie dostali się do portu Odessa, stamtąd statkiem do Włoch, a po wojnie do swojej ojczyzny. Potem wracaliśmy już do autokaru. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na stacji paliw Orlen. Mogliśmy sobie kupić coś do jedzenia. Dwaj chłopcy kupili sobie Hot-Doga z sosem amerykańskim - najostrzejszym sosem, kupili też kanapkę z ostrym kurczakiem. Musieli tak dużo pić, że martwiliśmy się czy nie zabraknie nam napojów. Około godziny 15.00 wróciliśmy do Łabowej. Podczas wycieczki Pani Joanna Król przekazała nam wiele ciekawych wiadomości. Dużo się śmialiśmy i dobrze się bawiliśmy. Wycieczka się udała. (Amelia Mąka)

magurki_dz
magurki_dz_28
magurki_dz_29
magurki_dz_30

Całkowita ilość zdjęć: 30 | Create web photo albums with Jalbum | Chameleon skin | Pomoc