Up Galeria » Wielki Kopieniec, Tatry: 18.02.2017 Slideshow

Zima nie jest porą roku, w czasie której najmłodsi nasi członkowie robią przerwę w wycieczkach górskich. Dlatego 18 lutego cel padł na położony w Tatrach Polskich Wielki Kopieniec. Grupa nasza na czele z przewodnikiem tatrzańskim Leszkiem Małotą liczyła 36 osób, z czego większość stanowiły dzieci ze Szkolnego Koła PTT w Łabowej.
    Z Nowego Sącza wyruszyliśmy o godzinie 8, ale na szlak z Toporowej Cyrhli- najwyżej położonej części Zakopanego wyruszyliśmy dopiero przed godziną 11 ze względu na trudne warunki panujące na drodze od Bukowiny do Zakopanego. Po zabraniu plecaków, czapek, rękawiczek i dobrego nastroju panującego od pierwszych minut wycieczki, rozpoczęliśmy marsz początkowo wśród nielicznych zabudowań, a następnie przez las. Z każdym krokiem zielony szlak piął się bardziej w górę. Nie sprawiło to jednak nikomu żadnych trudności, bowiem opad śniegu kilka godzin wcześniej pokrył białym puchem znajdujący się na ścieżce lód. Po kilkudziesięciu minutach doszliśmy na skraj Polany Kopieniec, a następnie skręcając ostro w prawo rozpoczęliśmy ostatnie podejście na szczyt.
    Po 20 minutach wszyscy stanęliśmy na Wielkim Kopieńcu. Niestety naszym oczom nie ukazała się grań Orlej Perci, Kościelec, Świnica, Kasprowy Wierch, Giewont, Czerwone Wierchy, rozległy masyw Koszystej czy Hawrań w Tatrach Bielskich. Pomimo tego radość i duma z osiągnięcia celu były ogromne, zwłaszcza po gratulacjach naszego przewodnika Leszka. Po zrobieniu kilku pamiątkowych zdjęć zeszliśmy ze szczytu na pokrytą w całości śniegiem polanę. Znajdujące się tutaj szałasy pasterskie stały się tłem kolejnych zdjęć. Niektórzy z grupy uzupełnili stracone w wysiłku kalorie, inni odpoczywali. Po chwili ruszyliśmy w droga powrotną, która wiodła Doliną Olczyską i trwała około 40 minut.
    Autokar zabrał nas z Jaszczurówki. Na Wielki Kopieniec z pewnością wrócimy. Może będzie to w czasie kwitnienia krokusów? Jedno jest pewne: Tatry zachwyciły najmłodszych pomimo braku słońca i widoków na okoliczne szczyty. Dorosłych natomiast obdarowały upragnioną ciszą i spokojem, którego bardzo brakuje na co dzień. (JKr)

kopieniec_bos
kopieniec_mos_07
kopieniec_mos_08
kopieniec_mos_09

Całkowita ilość zdjęć: 60 | Create web photo albums with Jalbum | Chameleon skin | Pomoc