Up Galeria » Busov, Beskid Niski (SK): 16.11.2014 Slideshow

Kolejny szczyt Wielkiej Korony Beskidów został zdobyty przez PTT! Najwyższy szczyt Beskidu Niskiego BUSOV 1002m n.p.m. bo o nim mowa leży po stronie słowackiej, niedaleko od Przeł.Tylickiej, która oddziela Beskid Niski od Beskidu Sądeckiego.
   Wycieczkę pieszą rozpoczęliśmy w Cigelce nieopodal osady Romskiej. Szlak obecnie mija ją bokiem i nie udało nam się zobaczyć żadnego z jej mieszkańców. Na początku było błoto, potem dużo liści. Na przełęczy przywitał nas silny wiatr i mżawka. Miałem duże obawy czy uda nam się dziś rozpalić ognisko. Stromym podejściem weszliśmy na wierzchołek. Widoków praktycznie nie było, ze względu na niski pułap chmur. U góry silny wiatr, więc zrobiliśmy szybko zdjęcie grupowe, wpisaliśmy się do książki i zaczęliśmy schodzić, szukając po drodze miejsca na ognisko. Z tej strony góry zupełnie inna aura, w lesie pełno suchego drewna więc nie było problemu z rozpaleniem ognia. Gdy rozpoczęliśmy już biesiadę, zjawili się słowaccy myśliwi i poinformowali nas, że za chwile odbędzie się tu nagonka. Jednak pojawienie się w lesie tak dużej grupy jak nasza, stworzyłoby sytuacje niebezpieczną i polowanie zostało przeniesione w inne rejony.
   Na koniec zeszliśmy łąkami, koło Golgoty, gdzie na wzgórzu nad Gaboltovem istniał przed wiekami klasztor zakonników Jerozolimskiego Zakonu św. Krzyża – złożony w miejscu pobytu Św. Wojciecha w drodze do Królestwa Polskiego. Obecnie w Gaboltovie we wnętrzu kościoła pw. Św. Wojciecha umieszczony jest cudowny obraz Marii Panny Szkaplerznej, pod którym corocznie zbierają się liczne zastępy pielgrzymów. Była też tradycyjna przerwa na kawę i ciastko na stacji paliw w Nowej Wsi. Ewa i Wiesiu znów stanęli na wysokości zadania i mogliśmy spróbować ich wspaniałych wypieków.
   W naszej wędrówce towarzyszyła nam Luna, która pełniąc rolę psa-zwiadowcy nie odstępowała na krok przewodnika. Grupę prowadził Olek Jarek, a zamykała Iwonka Kowalczyk - Tudaj. (AJ)

busov_asz
busov_gpi_41
busov_gpi_42
busov_gpi_43

Całkowita ilość zdjęć: 84 | Create web photo albums with Jalbum | Chameleon skin | Pomoc