Up Galeria » Babia Góra dla Młodszych, Beskid Żywiecki: 5.07.2014 Slideshow

Dnia 5 lipca 2014 roku nasze ekipa wyruszyła zdobyć ostatnie wzniesienie Korony Polskich Beskidów – Babią Górę (Diablaka). Autobusem z Łabowej dojechaliśmy do Przełęczy Krowiarki, znajdującej się w Babiogórskim Parku Narodowym. Stąd ruszyliśmy szlakiem w górę. Pierwszy dłuższy postój mieliśmy na Sokolicy (1367 m. n.p.m) Z tarasu widokowego mogliśmy podziwiać piękne malownicze, górskie widoki. Drugi postój był na Kępie (1521 m. n.p.m) Wśród drzewek kosodrzewiny pięliśmy się niestrudzenie w górę i w górę... Aż do samej Babiej Góry towarzyszył nam niesamowicie silny wiatr. Zatrzymaliśmy się chwilkę na Gówniaku (1617 m. n.p.m) Tutaj wyciągnęliśmy z plecaków ciepłe rzeczy – rękawiczki, polary, kurtki... Bo jak powiadają najstarsi górale „Babia Góra kapryśną kobitą jest” i chyba mają rację... Ale czego się nie robi dla zdobycia taaakiej góry ! Muszę przyznać – warto było !!! Widoki nie do opisania. Przede wszystkim – przepiękne pasmo Tatr.
   Z Babiej Góry ruszyliśmy skalistym szlakiem przez Przełęcz Brona (1408 m. n.p.m) do schroniska na Markowych Szczawinach (1180 m. n.p.m) W drodze do schroniska jeden z naszych opiekunów pan Marek Kołacz otrzymał z rąk prezesa PTT pana Wojciecha Szaroty – legitymację członkowską. W schronisku dłużej odpoczywaliśmy. Zainteresowała mnie tu tablica poświęcona Janowi Pawłowi II, z jego słowami: „Polecam Was Matce Chrystusowej w sanktuariach rozłożonych u podnóża Beskidów, Babiej Góry i Pilska i całej polskiej ziemi”. Święty Jan Paweł II kochał góry i górali. Pomyślałem sobie, że pewnie towarzyszy nam, chroni nas, wspiera i czuwa nad nami przy zdobywaniu nowych szczytów. (Maciej Zygadlewicz)

babia_dz
babia_dz_28
babia_dz_29
babia_dz_30

Całkowita ilość zdjęć: 42 | Create web photo albums with Jalbum | Chameleon skin | Pomoc