Up Galeria » Bereśnik dla dzieci: 16.11.2013 Slideshow

Dzień zapowiadał się tajemniczo. Mgły obejmowały dolinę Dunajca, a słońce próbowało się pokazać. Górskie grzbiety niczym wyspy wyłaniały się zza chmur. Nasz autokar leniwie sunął w stronę Szczawnicy, gdzie mieliśmy rozpocząć kolejną przygodę z górami. Uzdrowisko przywitało nas chłodnym powietrzem i obietnicą poprawy pogody. Spragnieni wędrówki rozpoczęliśmy podejście na najprawdziwszą perełkę dzisiejszej trasy, czyli Bryjarkę - zapomniany beskidzki wulkan. Dziś ozdobiony wspaniały krzyżem - kiedyś powstał w morskich wodach z zastygłej na dnie magmy. Rozpościera się stąd ciekawa panorama na Małe Pieniny, Pieninki, Pieniny Właściwe oraz przełom Dunajca. Po krótkim odpoczynku ruszyliśmy dalej. Wąską ścieżką przez pola i sady dotarliśmy do bacówki pod Bereśnikiem, gdzie rozpaliliśmy ognisko, upiekliśmy kiełbaski i zjedliśmy wspaniałą zupę z kluseczkami przygotowaną przez niezawodnych Ewę i Wiesia. "Odpoczynek" część z uczestników wycieczki przeznaczyła na leśne harce na linie zwieszonej z okazałego buka. Zabawa okazała się przednia, a przewodnik długo nie mógł przywołać do siebie najbardziej wytrwałych amatorów podniebnych ewolucji.
    Opuściliśmy bacówkę - parę kroków w stronę szlaku i ... szok! Ponad Pieninami, ponad chmurami, w promieniach słońca, ukazały się one: TATRY. Przyprószone pierwszym śniegiem, ukazały majestat króla całych Karpat. Wielu nie mogło oderwać od nich wzroku - a droga była jeszcze daleka. Poszliśmy dalej, minęliśmy szczyt Bereśnika i stromą, błotnistą ścieżką zeszliśmy w dolinę Sopotnickiego Potoku, aby już niebawem zachwycić się po raz kolejny - tym razem niesamowitym wodospadem Zaskalnik, który huczy niczym Niagara przełamując wody potoku. Czekał nas jeszcze spacer przez budzącą się powoli do życia Szczawnicę. Kilkaset kroków i jesteśmy znów w autokarze, a po chwili w drodze do domu - w sam raz na obiad. (AP)