Up Galeria » Kozie Żebro, Beskid Niski: 8.06.2013 Slideshow

Sądecka Grupa Rowerowa PTT

Wycieczka w najbardziej na zachód oddalone pasmo Beskidu Niskiego (Koziego Żebra - części Gór Grybowskich) rozpoczęła się standardowo pod MOK-iem w Nowym Sączu, skąd wystartowaliśmy 14-sto osobową grupą. Od samego początku towarzyszyła nam piękną pogoda i dobry humor. Po kilku kilometrach prawie równej drogi - omijając najbardziej ruchliwe trasy - dotarliśmy do pierwszego podjazdu na Popardową Niżną a dalej Wyżną. I tutaj czekał nas pierwszy sprawdzian kondycyjny. Na szczęście nikt się nie poddał i pokonując cześć asfaltową dotarliśmy do szutrowej drogi, która towarzyszyła nam przez następne kilkanaście kilometrów. Podążaliśmy cały czas żółtym szlakiem przechodzącym przez najwyższe szczyty tego pasma. Pierwsi "serwisanci" mogli się sprawdzić już pod szczytem Margoń Wyżna. I tu czekała ich naprawa łańcucha i pękniętej dętki. Jak zwykle okazali się nieocenieni. Po kilkunastu minutach mogliśmy dalej podążać wyznaczonym szlakiem, pokonując kolejne szczyty Pasma. Doskonale poczuliśmy skąd wzięła się nazwa Sapalskiej Góry. Stąd szybko przemknęliśmy szczytem Jaworzyny, aby po kilkunastu minutach osiągnąć najwyższą wysokość 888m npm. - Kozie Żebro. Dłuższe postoje okazały się nie wskazane, więc pokonując szczyt Tokarni trawersem ominęliśmy szczyt Czerszli i dojechaliśmy do asfaltowej drogi łączącej Kotów z Boguszą. Kilku śmiałków zdecydowało się wynieść rowery na plecach, żeby zdobyć szczyt Czerszli. W Boguszy czekał nas ostatni podjazd na przeł. Perliska, gdzie zapaliliśmy ognisko. Po czym czekał nas drugi najprzyjemniejszy moment wycieczki - kilkunastokilometrowy zjazd do Nowego Sącza. (MaP)